Schimbare uriașă la Telekom de la 1 martie: ce trebuie să știe clienții
Telekom România pregătește mai multe schimbări de la 1 martie. E posibil să te vizeze și pe tine așa că, pentru a nu avea suprize, poate ar fi bine să știi de ele.
Telekom România e compania rezultată din fostele Romtelecom și Cosmote. Are și statul acolo un pachet de acțiuni, dar majoritari sunt străinii. Acum, operatorul telecom susține că i-au crescut costurile legate de furnizarea serviciilor de comunicații.
În acest context, vrea să transfere din acestea și către clienți. Compania susține că a decis să majoreze tarifele de la 1 martie. Sunt servicii care vor veni, după această dată, cu prețuri mai mari, iar vestea nu vine decât să amplifice un scandal izbucnit încă de anul trecut. În 2019, Telekom a mai majorat în două rânduri prețurile.
La 1 martie ar urma o a treia majorare, într-un timp extrem de scurt.
Telekom crește tarifele de la 1 martie
Ca să nu fii luat prin surprindere de aceste majorări, iată ce trebuie să știi. Pentru clienții rezidențiali, începând cu data de 1 martie 2020, prețul pentru fiecare serviciu fix (internet, TV și voce) și pentru fiecare abonament mobil va fi majorat cu 2 lei (TVA inclus), adică 0,42 de euro (TVA inclus).
Iată cum își justifică operatorul decizia.
„În contextul creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor de comunicații, precum și pentru a asigura în continuare viabilitatea economică, compania Telekom Romania este nevoită să modifice condițiile de furnizare a serviciilor de comunicații electronice și să majoreze o parte din tarifele serviciilor de comunicații din portofoliul său. Această modificare este influențată și de creșterea costurilor în toate sectoarele de business, în peisajul economic actual”
Comunicat Telekom
Telekom insistă că toți clienții rezidențiali vor fi informați cu privire la aceste modificări, sub o formă sau alta. De precizat că aceste schimbări nu te vizează dacă ești deja client Telekom. După cum susține compania, această ajustare nu se aplică prețurilor pentru echipamentele contractate, terminalele sau echipamentele fixe închiriate.
De asemenea, majorarea nu se aplică serviciului de telefonie fixă, în cazul în care acesta este singurul tip de serviciu contractat de la Telekom Romania.
Operatorul susține că are, în prezent, aproximativ opt milioane de contracte retail și corporate.
Scandalul creșterii tarifelor din zona telecom
2019 a fost marcat de un scandal legat de creșterea tarifelor în domeniul serviciilor de telecomunicații. Prin aprilie, toți operatorii, în frunte cu RDS&RCS și Telekom veniseră cu tarife mai mari. Au urmat anunțurile UPC și Vodafone în aceeași direcție.
Orange a abordat altfel problema și a acționat „cu mantă”: nu a majorat tarifele pentru clienții existenți, dar a umblat mult la oferte și, în final, noile planuri tarifare tot erau mai mari tot cu aproximativ 1 euro.
De remarcat, însă, că toate aceste anunțuri au venit după ce a fost făcută publică OUG 114, cea care suprataxa mediul de afaceri și, implicit, afecta puternic mediul telecom. Au fost chiar audieri în Parlament, la care au participat reprezentații operatorilor și cei de la Protecția Consumatorilor și ANCOM.
ANPC a dat ulterior niște amenzi, iar vizate au fost Vodafone și RCS&RDS. Telekom a venit apoi, în luna octombrie, cu o nouă majorare a tarifelor.